"Well I eat what I want.." - "So do I, it's just that I only want healthy"





Hur tänker ni kring mat när ni blir bjudna på middag? Det är klart att man inte ska säga nej även om det serveras nåt som man vanligtvis inte skulle äta, alltså nåt som kanske inte känns så nyttigt tänker jag på då. Jag och pojkvännen var på födelsedagsmiddag för hans syskon idag och vi åt bland annat smörgåstårta.

Smörgåstårta = vitt bröd = har inte ätit på flera år. Haha, ja jag äter faktiskt inte vit formfranska, den innehåller mycket socker och smakar ingenting tycker jag. Men det är klart jag äter smörgåstårta när jag blir bjuden, den ena var ju med räkor, avocado, ägg och lax och det kan jag inte säga nej till :) Sedan åt jag inte lamm och potatis som det serverades också, utan höll mig till en bit smörgåstårta och massa sallad, helt okej ändå ju.

Det finns ju värre saker man kan bli bjuden på, så när man verkligen vill äta nyttigt så har man ju rätt att avstå från vissa saker. Speciellt efterätter! Det tycker jag är okej, ingen ska tvinga dig att äta något sött bara för att någon råkar bjuda på det. Eller hur tänker ni kring det här? Det är ju inte alltid så lätt att säga nej tack..
Kost | |
#1 - - Sofie:

Jag håller med dig om att detta är en klurig fråga, var går gränsen hur mycket nej tack man kan säga? :P

Upp