27/3


Och praktikveckan rullar på.. Har känt mig väldigt slut i kroppen igår och idag, trodde jag höll på att bli sjuk men det verkar lugnt. Jag känner dock att jag vilar för lite, har alltid nånting på gång. Men sen gillar jag inte att sitta still för länge heller. Idrottsläraryrket innebär ju att man står på fötterna hela dagarna, och för mig känns det bra, jag vill inte ha ett stillasittande jobb. Dock blir man ju väldigt trött.. Imorgon ska jag hålla ett step up pass, första gången jag ska göra nåt sånt, men det ska bli kul. Man måste ju utmana sig själv lite grann också :)

Hur går det med träningen för mig då? Har ju sagt tidigare att jag vill trimma magen mer. Det ligger väl ett par magrutor där under nånstans, men jag märker att det krävs mer av mig om de ska börja kika fram mer. Blir att lägga om kosten litegrann och träna ännu hårdare. Jag kör ju mest högintensiv träning, och det gör tyvärr inte så mycket för fettförbränningen. Funderar på att skaffa mig stavar (yes, you heard me!), för att få lite motstånd på powerwalks och öka förbränningen! Känns som om det får bli nästa träningsinvestering :)
Gymnastik och idrottshögskolan, Träning | |
Upp