Hälsosamma snacks

Jag unnar mig i stort sett hälsosnacks varje dag. Det är gott, nyttigt och jag föredrar det framför onyttigheter som godis, kakor etc.
 
Det finns mycket vi kan äta med gott samvete, och jag vill att ni som jag ska få upp ögonen för just hälsosamma snacks!
 
Några av mina favoriter är:
 
Raw-hälsobollar, mörk chokladdoppade gojibär, mörk choklad, riskakor med mörk choklad och kokos, raw-bite, mullbär, chokladdoppade inkabär, riskakor med jordnötssmör riven mörk choklad och kokos, macadamianötter, cashewnnötter, mörk chokladdoppade russin, pulsin bars, miniriskakor med mörk choklad, raw food bars med gojibär och inkabär.
 
Som ni ser gillar jag verkligen choklad, det är något jag absolut tycker ska inkluderas i ett hälsosamt liv, så länge det handlar om mörk choklad och att man tänker på att inte äta för mycket såklart. Mörk choklad har som de flesta vet en hög dos av antioxidanter, och det är viktigt att vi får i oss antioxidanter med våran kost.
 
Dessa snacks brukar jag äta som ett mellanmål mellan middagen, eller som kvällssnacks när jag är sugen på något, då äter jag dessa och njuter som många njuter av en påse godis!
Hälsosnacks, Kost, Vegansk kost | |
Upp