Hälsoshopping

Igår handlade jag några spännande produkter jag inte testat innan!
 
Först var jag förbi butiken Systrarna Voltaire, där jag köpte Raw Bovetebrunch med smak av acai och hallon. Bovete är glutenfritt, och är faktiskt en ört som är rik på B-vitaminer, kalium, magnesium, järn och fosfor.
 
Nästa produkt är carobpulver som liknar kakao och som kan användas istället för det i bakning med mera. Carob innehåller upp till 8 procent protein, och innehåller mycket mineraler som t.ex. kalcium, magnesium och fosfor. Detta tänkte jag testa att baka med, har hittat en smaskigt recept som jag måste prova. Carobpulver hittade jag på hälsobutiken "Hälsa för alla".
 
Sist ut är dinkelkakor av fullkorn. Dinkelkakor tänkte jag äta istället för riskakor eftersom de har ett lägre GI och  innehåller bland annat B-vitaminer, järn, koppar, magnesium och zink. Och om ni vill testa dessa finns de på Coop Forum.
Kost | |
Upp