Yummy dinner

Åh, har precis ätit den här sjukt goda kräftstjärtssalladen till middag. Innehåll? Romansallad, lök från knippe, röd lök, cocktailtomater, avocado, ett perfekt mellankokt ägg och så massa kräftstjärtar såklart.
 
Påskmat blir det faktiskt inte förrens på söndag då jag ska hem till min mami på påskbuffé, men ska istället hugga in i mitt påskägg nu som legat orört hela dagen.. Hihi..
Kost | | Kommentera |

Påskägg

Jag har världens bästa pojkvän ♥ .. förutom mitt favoritgodis i form av mörk choklad och naturgodis fick jag också en söt berlock till mitt Thomas Sabo armband i årets påskägg. Brukar inte ge varandra påskägg vanligtvis men i år ville vi ha lite påskäggsjakt här hemma haha.
 
Hoppas ni har en mysig påsk förresten mina kära läsare! Ett tips från min sida är att inte överäta er på vanligt plockgodis, inga bra ingredienser där inte. Dock gör ni såklart era egna val, dock tycker jag det är sjukt hur mycket godis vi svenskar konsumerar, utan att tänka på vad det faktiskt innehåller. Jaja, glad påsk på er! :)
Kost, Övrigt | | Kommentera |

Protein

Idag startade jag ett nytt träningsprogram och idag var det fokus på ben och rumpa. Jag kommer inte kunna gå imorgon säger jag bara. Det var ett sjukt tufft och svettigt pass idag, men det kommer löna sig i slutändan hoppas jag! ;)
 
Fick ju hem ett paket häromdagen från Fitnessguru, och förutom träningsdagboken beställde jag hem nytt proteinpulver och en ny träningsflaska. Proteinpulver har jag lite delade meningar om, men jag känner att jag inte alltid når upp till mitt proteinbehov. Så då kan det vara bra att använda sig av tillskott. Något man ska tänka på är att inte överkonsumera det, då det INTE går till musklerna om man äter för stora mängder utan omvandlas till fett!
 
Hur vet man hur mycket protein man ska få i sig per dag?
 
Man brukar säga att det ligger på 1,5-2 g/kg kroppsvikt. Jag hittade en sida som skrev att om man tränar explosiva idrotter (taekwondo som jag tränar t.ex.) eller om man styrketränar så ligger proteinbehovet på 1,6-1,7 g/kg kroppsvikt. Allt är ju dock väldigt individuellt, och det går att beräkna om man verkligen är intresserad av exakta siffror. 
Kost, Träning | | En kommentar |
Upp