Soy ice cream

Jag skulle inte kalla mig vegan, men som jag skrev tidigare äter jag mindre och mindre komjölksprodukter. Idag finns det mycket produkter som man kan ersätta komjölk med, dock inte lika mycket som t.ex. i USA, men Sverige hänger på rätt bra ändå skulle jag säga. Något jag har börjat byta ut, som jag inte äter ofta men som är gott och som man är sugen på ibland är glass.
 
Och vad gör man då om man inte vill äta komjölksbaserad glass? Jo, man äter sojaglass. Smakar typ likadant om inte godare :) Jag har testat smakerna choklad, jordgubb och vanilj och kommer absolut fortsätta äta sojaglass om jag nångång blir sugen.Och ja, glass innehåller socker och sånt jag inte konsumerar vardagligen. Men jag anser att i en hälsosam livsstil så kan man definitivt äta glass, eller en pizza eller nåt liknande när man är sugen för det kommer inte påverka en om man annars till vardags håller sin hälsosamma kost. Jag är dock inte sugen på sånt så ofta, och kan därför äta med gott samvete när jag väl bestämmer mig för det.
 
Jag tycker i alla fall att ni ska testa sojaglass, ge det en chans! Jag hoppas dock att den kokosbaserade glassen som finns i USA snart når Sverige. Kan bli farligt dock ;)
Kost, Vegansk kost | |
Upp