I love chia seeds

När jag tänker frukost tänker jag näringrikt, hälsosamt, färgrikt och smakrikt. Jag vill börja min dag på bästa sätt och genom att börja med en frukost boostad med massa superfoods vet jag att jag är på rätt väg.
Just nu är jag beroende av chiapudding! Jag blandar ca 0,5 dl chiafrön med 2 dl sojamjölk (eller mandelmjölk), en liten skvätt agavesirap och lite vaniljpulver. Låter det stå i kylen under natten, och ut kommer en supergod pudding! På morgonen värmer jag hallon och blandar sedan allt. MUMS!
Chiafrön är en naturlig källa till omega-3 och innehåller mer järn än vad spenat gör!
 
Jag tar inga tillskott idag (vissa tar ju t.ex. omega-3 kapslar från fiskolja), utan känner att jag får i mig allt jag behöver genom min kost. Tänk själva, tog människor tillskott för i tiden? NEJ. De fick i sig allt genom det de åt, och det fanns faktiskt färre sjukdomar då än det finns idag. Jag tror många idag blir lurade av media och olika företag hur vi ska äta och inte äta, men det är bara att strunta i allt sånt, speciellt om man VILL äta hälsosamt. Jag ser t.ex. inga fördelar med att utesluta kolhydrater i min kost, men ser till att få i mig rätt sort. Det är vetenskapligt bevisat att kroppen inte klarar sig utan kolhydrater och man kan faktiskt gå ner i vikt genom att äta kolhydrater!
Jag kuille kunna skriva en hel uppsats om mina åsikter om hälsorelatede ämnen men väljer att avsluta mitt blogginlägg med att säga att jag uppskattar att ni fortfarande kikar in här då och då. Det är svårt att hinna med bloggen, speciellt då jag vill ha bra kvalité på mina inlägg. Det är mycket på gång i mitt liv, och jag hänvisar åter igen till min instagram där jag dagligen lägger upp något :) (healthylifestyl3)
 
Kost, Rawfood, Recept, Vegansk kost | |
Upp