Raw sallad

Våren har kommit till Sverige och jag längtar efter fräsch och enkel mat! Idag fick det bli en raw sallad med gula och röda cocktailtomater, avokado, baby spenat, ruccola, färskpressad citronjuice, himalaya salt och svart peppar.
Jag har nyligen läst boken The Raw Cure, och den har inspirerat mig väldigt mycket till att börja äta mer raw foods. Jag är väldigt positiv till hela den raw veganska livsstilen författaren Jesse J. Jakoby pratar om även om jag inte (man ska inte säga aldrig) skulle vilja leva som han själv gör. Jag tror dock att många människor, speciellt som lider av "obotliga" sjukdomar skulle kunna förbättra sin hälsa markant om de började äta en raw vegansk kost.
 
Min sallad som jag åt idag ser kanske inte så stor ut, men den var fylld med bra näringsämnen och det var exakt det jag behövde idag. Drack även ett stort glass färskpressad apelsinjuice till så nu har jag fyllt på ordentligt med C-vitamin idag :)
Kost, Rawfood, Vegansk kost | |
Upp