Skyr


Hallå! Provade den nya populära isländska yoghurten som det skrivits om på många hälsobloggar idag. Skyr.

Den här yoghurten innehåller 10 g protein/100 g, medan kesella innehåller 13 g/100 g. Det som dock lockar många tror jag är att få ett substitut till kesella, eftersom skyr har ett högt proteininnehåll.

Skyr gav mig en ganska sträv smak i munnen och mättade direkt, på grund av sitt höga proteininnehåll och tjocka konsistens. Jag tyckte yoghurten var okej, inte mer, och det som är dåligt är att den inte finns som naturell utan bara smaksatt. Jag provade den med vaniljsmak, och den innehåller tyvärr socker. Big no no. Men jag har varit nyfiken på den ett tag, så var tvungen att prova idag!

Kommer jag köpa den igen? Kanske. Möjligtvis om jag behöver ett snabbt mellanmål på vägen, den innehåller en sked i locket vilket är bra. Om den skulle finnas i naturell smak skulle jag använda den och smaksätta med hallon, det tror jag skulle vara gott.

Annars då? Mådde inte riktigt så bra idag, har gått runt med en ständig huvudvärk hela dagen och känt mig hängig. Tänkte snart lägga mig i sängen med mina favoritserier, Gossip girl och Glee och bara vila. Imorgon är jag dock ledig, så hinner vila en del då också, i alla fall då jag inte matar in massa latinska namn på ben och muskler i kroppen in i min hjärna!
Kost | |
#1 - - karin:

Skyr vanilj är god tycker jag.. men jordgubb är bäst! Den är sötare i smaken, vilket jag gillar. Blåbär smakar inte alls gott.. man känner inte ens att det är blåbär. Ett tips är att ha hallon/jordgubbar till vaniljsmaken. Som ett supergod och nyttigt alternativ till glass :)

Upp