Vegetarisk sushi ♥

Hallå! Nu är jag tillbaka från alla mina äventyr ute i världen och har landat på fötterna i Sverige. Nästa vecka startar skolan igen, men den här gången blir det inte tillbaka till Gymnastik och Idrottshögskolan, utan nämligen till Stockholms universitet! Jag ska nämligen inte bara bli lärare i idrott och hälsa, utan även i engelska. Så från och med hösten väntar 1,5 år av engelska! :)
 
Innan jag reste till Polen skrev jag att jag skulle prata om en ny livsstilsförändring jag har gjort. Jag försöker varje dag hitta nya vägar till ett hälsosamt liv och leverne och därför har jag valt att äntligen få kalla mig själv för demi-vegeterian. Det innebär att jag äter vegetarisk mat men även fisk. Jag har alltså nu sedan 3 veckor helt slutat äta kött, och jag mår toppen! Detta är något jag har funderat på länge, och det känns bra att ha tagit det steget helt och hållet. Jag gör detta för mig själv, för min hälsa men även för miljön och djuren.
 
Jag tycker det känns skönt att hösten äntligen är här, jag har massa jag vill åstadkomma i mitt liv, och hösten känns alltid som en nystart. Let's do this!
Hälsa, Kost, Övrigt | |
Upp