30/3


Andra praktikveckan avklarad! Den här veckan har varit jätterolig, har hunnit med att undervisa i både nyare moment som le parkour och vanliga sporter som basket.

Idag fick jag en visselipipa av min handledare. Kommer försöka att inte använda den för ofta. Mestadels för att jag är rädd för att få hörselskador, vilket visserligen är den vanligaste arbetsskadan hos idrottslärare, men det går ju alltid att försöka förhindra! Visselpipan är annars ett bra verktyg, det är lätt att samla gruppen och alla hör den. Min röst hörs ju för det mesta i hela salen, men ibland när det är en stor klass och bollar studsar i hela salen och eleverna är inne i spelet, då kan det vara bra att ha en visselpipa till hands.

Nästa vecka ska jag hålla i taekwondo! Ska bli så kul!! Skolan har en lite mindre sal med mattor, så hoppas att de lektionerna kommer bli riktigt roliga och givande för eleverna :)
Gymnastik och idrottshögskolan | |
Upp