Choose plant-based food!

Protein protein protein. Jag tänker inte på hur mycket gram protein jag får i mig under dagen, men jag har koll på att jag får i mig olika källor från grönsaker och frukt som är proteinrika så det täcker mitt behov. Dessa är bara några källor, sedan finns det massa mer. Det jag vill säga är att tänker man på att ändra sin kost och bli vegetarian/vegan är proteinet inte något problem.

GO PLANT-BASED! :)
 
Psst.. ska tipsa om några veganska youtube konton om ett tag. Många tjejer som är grymma på det här med vegansk mat :) Det har hjälpt mig en hel del!
Veganism | | Kommentera |

New in.. Nike zoom ♥

Nya Nike skor. Lite annorlunda modell än vad jag är van med sen tidigare, men den är otroligt skön. Om ni är intresserade heter den Nike Zoom.
 
Annars då? Tränar på gymmet som vanligt fortfarande, äter mestadels en vegetarisk kost (fisk ibland om jag inte har något annat val), och pluggar sista året på högskolan. WOHO. Bloggen är inte prio, men vem bloggar nu ändå? Instagram is the shit @healhylifestyl3 :)
Träning | | Kommentera |

Smoothies with coconut sugar

Hallå där! Long time no see.. Blev en liten bloggpaus, men ska försöka skriva lite då och då igen.
 
Sist skrev jag om kokossocker, och har sedan dess testat att ha det i smoothies och det blir en väldigt god smak.
 
Testade bland annat en smoothie med spenat, ingefära, banan, mango, sojamjölk och kokossocker och en annan med mango, banan, gojibär, hampaproteinpulver, sojamjölk och kokossocker.
 
Varför ska vi då använda kokossocker? Det innehåller bland annat mycket järn, magnesium och zink och även b-vitaminer. Kokossocker har även ett lågt GI-värde.
Juicer och smoothies, Vegansk kost | | Kommentera |
Upp