30/3


Andra praktikveckan avklarad! Den här veckan har varit jätterolig, har hunnit med att undervisa i både nyare moment som le parkour och vanliga sporter som basket.

Idag fick jag en visselipipa av min handledare. Kommer försöka att inte använda den för ofta. Mestadels för att jag är rädd för att få hörselskador, vilket visserligen är den vanligaste arbetsskadan hos idrottslärare, men det går ju alltid att försöka förhindra! Visselpipan är annars ett bra verktyg, det är lätt att samla gruppen och alla hör den. Min röst hörs ju för det mesta i hela salen, men ibland när det är en stor klass och bollar studsar i hela salen och eleverna är inne i spelet, då kan det vara bra att ha en visselpipa till hands.

Nästa vecka ska jag hålla i taekwondo! Ska bli så kul!! Skolan har en lite mindre sal med mattor, så hoppas att de lektionerna kommer bli riktigt roliga och givande för eleverna :)
Gymnastik och idrottshögskolan | | Kommentera |

Proteinpulver!?


Har gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra. Har köpt hem proteinpulver! Det här med proteinpulver kan vara svårt, är det bra/dåligt och behöver vi egentligen det? Jag har aldrig känt ett sånt behov innan, men vill testa! Jag vill tappa en del i fett, men samtidigt bygga lite muskler, så varför inte?

Tog den med jordgubbssmak, och tänkte testa den imorgon efter träningen. Detta är inget mirakelpulver, utan det gäller fortfarande att kosten är bra för att kunna se resultat.
Kost | | Kommentera |

27/3


Och praktikveckan rullar på.. Har känt mig väldigt slut i kroppen igår och idag, trodde jag höll på att bli sjuk men det verkar lugnt. Jag känner dock att jag vilar för lite, har alltid nånting på gång. Men sen gillar jag inte att sitta still för länge heller. Idrottsläraryrket innebär ju att man står på fötterna hela dagarna, och för mig känns det bra, jag vill inte ha ett stillasittande jobb. Dock blir man ju väldigt trött.. Imorgon ska jag hålla ett step up pass, första gången jag ska göra nåt sånt, men det ska bli kul. Man måste ju utmana sig själv lite grann också :)

Hur går det med träningen för mig då? Har ju sagt tidigare att jag vill trimma magen mer. Det ligger väl ett par magrutor där under nånstans, men jag märker att det krävs mer av mig om de ska börja kika fram mer. Blir att lägga om kosten litegrann och träna ännu hårdare. Jag kör ju mest högintensiv träning, och det gör tyvärr inte så mycket för fettförbränningen. Funderar på att skaffa mig stavar (yes, you heard me!), för att få lite motstånd på powerwalks och öka förbränningen! Känns som om det får bli nästa träningsinvestering :)
Gymnastik och idrottshögskolan, Träning | | Kommentera |
Upp