I ♥ grocery shopping

Storhandlade massa mat idag. Skalad physalis, färska hallon, raw goji och inkabärbar, hampaprotein blev dagens fynd :) Har inte provat dessa produkter från Reneé Voltaire så det ska bli spännande.
 
Hampa innehåller alla 20 aminosyror vilket gör det till en fullvärdig proteinkälla, och plus på kanten är den ju vegetabilisk! Hampa är också en bra källa till omega-3 och omega-6.
 
Nu är annars skafferi, kyl och frys fyllda med massa goda matvaror. Mat är kärlek. Hihi.
Kost | | Kommentera |

Röda linsbiffar

Har precis ätit en riktigt god vegetarisk middag! Röda linsbiffar fyllda med soltorkade tomater och fetaost!
 
Röda linsbiffar
 
Du behöver:
- 2 dl okokta röda linser
- 1 gul lök
- 1 dl solrosfrön
- 1-2 dl havregryn
- fetaost
- soltorkade tomater
- salt
- chilipulver
- oregano
 
Tillagning: Koka linserna tills de är mjuka, det gör inget om de blir lite överkokta. Hacka löken, blanda med de kokta linserna, solrosfröna, smulad fetaost, soltorkade tomaterna i bitar och kryddor. Blanda i havregryn så det blir en lagom kladdig konstistens. Forma till biffar och stek i olja.
 
Alternativ:
 
- Jag blandade även i linfrön i mina biffar, blanda ner vilka sorters frön och nötter som du gillar.
- 2 morötter står med i grundreceptet, men jag gillar inte morötter, men det är ju en smaksak.
- Röda linser kan bytas ut mot gröna linser, det ska jag prova nästa gång.
 
Jag åt den här rätten med bulgur och tzatsiki, gooottt.
 
Kost, Recept | | Kommentera |

Träningstips för insida lår!

 
På träningschemat idag: Lår! Körde bland annat övningen här ovanför för insidan av låren, ser kanske inte så jobbigt ut på videon, men jag kan garantera att det tar skitmycket!
 
För några veckor sedan körde jag bara insida lår på en av maskinerna på gymmet, men tycker inte alls att den tar lika mycket som den här övningen gör. Våga släppa maskinerna om ni kör på gymmet och börja kör med din egen kropp och fria vikter.
 
Träning | | Kommentera |
Upp