Raw blueberry cheesecake

Idag var jag och fikade hemma hos min syster, och hon hade bakat raw blueberry cheesecake. Supergott och supernyttigt! Har inte det exakta receptet men tänk er en blanding av dadlar, nötter, kokosolja, agavesirap mm. Allt är så naturligt och man behöver aldrig känna sig guilty för att ha ätit en raw bakelse eller liknande.
Att börja äta mer raw är inte så svårt som många tror. I alla fall inte för min del. Jag äter redan en stor del grönsaker, frukt, nötter och frön. Sedan är många av mina frukostar raw, t.ex. i form av smoothies eller chiapudding. Raw food är för mig att ta del av hela kakan. alltså att få i mig all näring som annars går förlorad när maten blir upphetad. Det finns dock mat vars näring tas upp lättare när den är upphettad, tänkte skriva om det nån dag snart.
 
Jag tror absolut inte raw food bara är en trend just nu, utan jag tror mer och mer människor kommer inse fördelarna med det snart.
Kost, Rawfood, Vegansk kost | |
Upp