Jag ♥ gymmet

Läste ett intressant inlägg på en blogg häromdagen om hur mycket betydelse antal repetioner på varje set egentligen har.
 
Att träna på gymmet handlar inte bara om att dra i maskiner utan att ha ett mål, utan jag tycker man ska gå dit varje gång och verkligen ha koll på vad man gör och varför. Mitt mål idag är att bygga muskler, och därför kör jag 10-15 repetioner på varje set jag kör. Dock vill jag inte bygga jättemycket muskler på vissa ställen, och kommer därför att ändra mitt upplägg om ett tag för att hålla mig kvar i den formen jag känner mig bekväm med och då måste jag ändra på antal repetioner som jag kör (och kommer då samtidigt bli starkare utan att bygga större muskler!).
 
Idag är jag dock taggad på att bygga upp min kropp, och jag börjar äntligen se en förändring, vi tjejer har svårare än killar att bygga muskler, det tar längre tid, men tror mig det är värt all den väntan!
 
Jag tycker ni alla ska läsa inlägget från min favoritblogg "Fashionablefit" som förklarar mer ingående :)
Träning | |
Upp