Protein

Idag startade jag ett nytt träningsprogram och idag var det fokus på ben och rumpa. Jag kommer inte kunna gå imorgon säger jag bara. Det var ett sjukt tufft och svettigt pass idag, men det kommer löna sig i slutändan hoppas jag! ;)
 
Fick ju hem ett paket häromdagen från Fitnessguru, och förutom träningsdagboken beställde jag hem nytt proteinpulver och en ny träningsflaska. Proteinpulver har jag lite delade meningar om, men jag känner att jag inte alltid når upp till mitt proteinbehov. Så då kan det vara bra att använda sig av tillskott. Något man ska tänka på är att inte överkonsumera det, då det INTE går till musklerna om man äter för stora mängder utan omvandlas till fett!
 
Hur vet man hur mycket protein man ska få i sig per dag?
 
Man brukar säga att det ligger på 1,5-2 g/kg kroppsvikt. Jag hittade en sida som skrev att om man tränar explosiva idrotter (taekwondo som jag tränar t.ex.) eller om man styrketränar så ligger proteinbehovet på 1,6-1,7 g/kg kroppsvikt. Allt är ju dock väldigt individuellt, och det går att beräkna om man verkligen är intresserad av exakta siffror. 
Kost, Träning | |
#1 - - Nina - HealthyHeroes:

Har en liten förfrågan till dig om du kan maila :) ha en trevlig dag

Upp