Raw hallonkakor

Asså. Raw efterrätter är så rätt just nu! Jag hade min mamma över på middag och fika idag så då passade jag på att bjuda henne på raw hallonkakor. Jag bjuder gärna på receptet då jag vill att ni också ska börja byta era vanliga efterrätter till raw varianter :)
 
Till 12 muffinsformar:
 
Du börjar med att göra en botten på:
2 dl hasselnötter
½ tsk vaniljpulver
½ dl vatten
 
Kör ner hasselnötter i en matberedare till det blir mjöligt. Därefter tillsätter du resten av ingredienserna. Lägg sedan ut blandningen i botten på muffinsformarna.
 
Till steg två behöver du:
250 g hallon (jag använde frysta som hade tinat ca 20 min)
6 dadlar
 
Mixa hallon och dadlar i en matberedare och lägg sedan fyllningen ovanför hasselnötsblandningen.
 
Sista steget - till chokladtoppingen behöver du:
2 dl kokosolja (ekologisk!)
1 ½ dl raw kakao
½ dl agave sirap

 
Blanda ordentligt ihop alla ingredienser och häll sedan över den på hallonfyllningen. Kokosoljan behöver inte smältas, blanda bara ihop allt ordentligt. Det ska ju vara raw :)
 
Hoppas det smakar!
Hälsosnacks, Kost, Rawfood, Recept, Vegansk kost | |
Upp