Chocolate and carobsmoothie

Hey guys! Gjorde en riktigt god smoothie här om dagen, som jag redan har delat på Instagram. Tyckte dock den skulle få platsa här på bloggen också :)
 
Blanda: En ekologisk (!) banan, 2 dl mandelmjölk, 1 msk kakao och 1 tsk carobpulver och toppa sedan med raw kakaonibs. Good start in the morning! Jag tycker egentligen att alla ingredienser ska vara ekologiska, men bananer är superviktigt att köra eko då de "vanliga" är besprutade så otroligt mycket!
 
Carob är en ganska så ny superfood, som ser ut som kakaopulver, men smaken är lite sötare och inte så bitter som kakao. Carob innehåller en stor mängd kalcium men även järn, kalium och natrium. Blandar man carob och kakao får du även i dig viktigt magnesium som kakaon innehåller.
 
Jag tycker definitivt ni ska testa den här smoothien, ni kommer inte ångra er! I veckan ska jag testa en grön smoothie som jag blivit rekommenderad av min syster. Gröna smoothies är något jag inte riktigt har introducerat i min kost än, men jag ser fram emot dess hälsoeffekter!
Juicer och smoothies, Kost, Recept, Vegansk kost | |
Upp