Dumpliiiings

Dålig bloggning från min sida sista tiden! Har haft jättemycket att göra i skolan då jag kör slutspurten på min C-uppsats i engelska nu.. Har i princip bara en lektion och en opponering kvar att göra i engelskan och sen är jag klar och kan återvända till GIH till vårterminen :) (och då har jag 1,5 år kvar på min lärarutbildning!).
 
På tal om lärarutbildning så tog min systers pojkvän examen från GIH idag, grattis!! Jag har som sagt ett tag till, men det känns okej, har en hel del roliga saker att se fram emot under våren då vi bland annat ska ut på vinter friluftsliv i norra Sverige.
 
Och nu till det jag tänkte prata om egentligen! Nämligen dessa goda dumplings som jag åt till lunch idag. Var förbi ett ställe som heter Steam på Krukmakarargatan vid Mariatorget idag, som serverar olika typer av dumplings (kött, fisk, veg). Detta ovanför, 8 veg dumplings + en nudelsoppa fick jag för 92 kr. Gott och prisvärt då man blev väldigt mätt.
 
I år har jag blivit frälst i dumplings/gyoza, så gott!
Vegansk kost, Övrigt | |
Upp