Shopping i Helsingfors

Förra veckan åkte jag på kryssning till Helsingfors, min första gång där faktiskt, och passade på att shoppa både kläder men även livsmedel. Jag är som ett barn i en godisaffär när jag besöker hälsokostbutiker utomlands, vill testa allt som inte finns i Sverige hehe.
Så det jag köpte hem var frystorkade jordgubbar, frystorkad banan, äpple och ananas, mörk choklad med smak av hallon och kokos, clipper te (vitt med smak av vanilj), Roo' bar med vanilj och mullbär, vegansk creme cheese med smak av vitlök och örter (jättegod!) och en matcha green tea mjölk.
 
Det mesta köpte jag på en hälsokost mitt inne i stan som heter Ruohonjuuri Oy och några saker på en vanlig livsmedelbutik som låg en bit ifrån den stora shoppinggatan. Kan verkligen rekommendera hälsokostbutiken om ni har en sväng förbi Helsingfors, mycket spännande produkter! Annars verkade Helsingfors ha en hel del Life butiker och i vanliga matbutiker finns massa olika nötmjölkssorter och vissa veganska pålägg om man skulle ha vägarna förbi någon.
 
Vad tycker jag annars om Helsingfors? Hade tyvärr inte vägarna förbi någon specifik vegetarisk/vegansk eller rawfood restaurang så kan inte uttala mig om de tyvärr. För oss blev det dock vegetariska dumplings i en shoppinggalleria vilket jag inte kan klaga på! :) Helsingfors som stad var inget märkvärdigt sådär, tror man skulle uppskatta den mer på våren när det är soligt, för vi kom dit en grå och kall dag hehe. Men jag älskar att resa och se nya ställen så det var kul att äntligen få besöka Helsingfors.
Hälsosnacks, In my shoppingbag, Vegansk kost | |
Upp