Fifty shades of smoothies

Smoothies ♥
 
Jag tycker en smoothie är bästa frukosten. Alla gillar vi ju olika - men jag försöker göra mina smoothies så näringsrika som möjligt och genom att ofta toppa med olika härligheter håller jag mig på den ganska länge och det passar mig därför bra som ett frukostalternativ.
 
Jag gillar att använda växtbaserad mjölk, gärna sojamjölk, mandelmjölk, rismjölk eller hasselnötsmjölk. Sedan har jag alltid banan i, någon form av frysta bär (jordgubbar föredrar jag dock inte frysta men annat går bra), sötar med agave om jag tycker det behövs (t.ex. om mjölken är osötad), och sedan kör jag oftast i någon form av superfood pulver såsom acai, baobab, vetegräs, spirulina etc.
 
Toppar gärna med osötad granola med frystorkade bär, frön såsom chia, pumpafrön eller solrosfrön eller kakaonibs.
 
YUM.
Juicer och smoothies | smoothies | |
Upp